Openbare inloopavond Structuurvisie Noord-Holland 2040 op maandag 23 november
Blijft Spaarnwoude een recreatiegebied? Hoe kan het hoogwaardig openbaar vervoer rondom de stad uitgebreid worden? En wat zijn eigenlijk de plannen voor Zandvoort als belangrijke badplaats?
Op al deze vragen geeft de provincie Noord-Holland antwoord in de structuurvisie 2040. De provincie zet de komende dertig jaar in op compacte, hoogwaardige en bereikbare steden, omringd door aantrekkelijk recreatief groen. Om geïnteresseerden en inwoners van Noord-Holland zo goed mogelijk te informeren organiseert de provincie in november inloopavonden.
De Provincie ligt sinds enige tijd onder vuur omdat zij een fietspad wil aanleggen in de Amsterdamse Waterleidingduinen (foto M. Jonkman 22-8-2009).
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Blijft Spaarnwoude een recreatiegebied? Hoe kan het hoogwaardig openbaar vervoer rondom de stad uitgebreid worden? En wat zijn eigenlijk de plannen voor Zandvoort als belangrijke badplaats?
Op al deze vragen geeft de provincie Noord-Holland antwoord in de structuurvisie 2040. De provincie zet de komende dertig jaar in op compacte, hoogwaardige en bereikbare steden, omringd door aantrekkelijk recreatief groen. Om geïnteresseerden en inwoners van Noord-Holland zo goed mogelijk te informeren organiseert de provincie in november inloopavonden.
De Provincie ligt sinds enige tijd onder vuur omdat zij een fietspad wil aanleggen in de Amsterdamse Waterleidingduinen (foto M. Jonkman 22-8-2009).
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
reactie toevoegen
( 2392 keer bekeken )
| permalink
| link bij dit artikel
We hebben alle belangrijke documenten en stukken van gemeente, wijkcontract en wijkraad en de belangrijkste nieuwsberichten uit 2009 voor u op een rijtje gezet.
Zie: Documenten en stukken Rozenprieel 2009
Mist u iets of kunt u iets niet vinden? Wij helpen u graag. U kunt contact met ons opnemen door een berichtje te sturen via het Contactformulier.
Zie: Documenten en stukken Rozenprieel 2009
Mist u iets of kunt u iets niet vinden? Wij helpen u graag. U kunt contact met ons opnemen door een berichtje te sturen via het Contactformulier.
Op 26 november organiseert de gemeenteraad een raadscongres over bouwen, groen en stadsranden in Haarlem. In het vakjargon: "verdichting".
Bij welke stelling voelt u zich het meest thuis?
• De grenzen van de verdichting zijn bereikt in deze stenen stad
• Bouwen in de stad biedt volop kansen voor verhoging stedelijke kwaliteit
Laat uw geluid horen op het congres van de Haarlemse gemeenteraad op donderdagavond 26 november om 20.00 uur in de Philharmonie in Haarlem.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Bij welke stelling voelt u zich het meest thuis?
• De grenzen van de verdichting zijn bereikt in deze stenen stad
• Bouwen in de stad biedt volop kansen voor verhoging stedelijke kwaliteit
Laat uw geluid horen op het congres van de Haarlemse gemeenteraad op donderdagavond 26 november om 20.00 uur in de Philharmonie in Haarlem.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
De gemeente neemt het initiatief tot de ontwikkeling van een Gebiedsvisie Rozenprieel.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Het College van B&W heeft besloten drijvende tuinen aan te leggen in het Spaarne aan de kant van het Rozenprieel.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
In opdracht van de gemeente Haarlem worden in de hele wijk alle anti-parkeerpalen weggehaald.
Dit nieuwe beleid is niet overlegd met bewoners. In de wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren is slechts gemeld dat een aantal nutteloze paaltjes weggehaald zou worden. Dat is natuurlijk prima: nutteloze paaltjes mogen uiteraard weg, daar heeft niemand bezwaar tegen.
Wat er nu echter gebeurt is dat de gemeente zonder overleg met omwonenden ALLE paaltjes in de buurt laat weghalen. Dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Foutparkeerders kunnen hun auto's nu op straathoeken neerzetten zodat veilig oversteken onmogelijk wordt. De vrije doorgang van voetgangers wordt zo ernstig gehinderd. Het fout-parkeren in bochten bemoeilijkt bovendien de doorgang van bijvoorbeeld brandweerauto's.
Gaat de gemeente nu vaker Parkeerhandhavers door de wijk sturen? Nee, de gemeente doet uiteraard geen enkele toezegging over de frequentie van handhaving in het Rozenprieel.
Wat is de reden van het nieuwe beleid? Wil de gemeente de 'rommeligheid' van het straatbeeld tegengaan? Zijn de paaltjes echt nutteloos? Welnee, een echte inventarisatie welke palen nutteloos zijn is niet gemaakt. De aannemer heeft simpelweg de opdracht om alle palen weg te halen.
De echte reden werd ons gestuurd door het geautomatiseerde systeem van de gemeente dat Meldingen Openbare Ruimte registreert:
Ik citeer:
"Er wordt geen nieuwe antiparkeerpaal terug geplaatst, het nieuwe beleid van de gemeente is om alle antiparkeerpalen te verwijderen in verband met de hoge kosten."
Het nieuwe straatbeeld van het paaltjesloze Rozenprieel ziet u hieronder op de foto's.
NB: Uw woede kenbaar maken aan de mannen die de paaltjes komen weghalen is zinloos: zij zijn niet degenen die dit beleid bedacht hebben, zij doen gewoon hun werk en kunnen er ook niets aan doen dat ambtenaren onzinnige plannen bedenken. Als u klachten heeft over de gemeente:
Stuur uw mail aan de gemeente Haarlem.
Dit nieuwe beleid is niet overlegd met bewoners. In de wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren is slechts gemeld dat een aantal nutteloze paaltjes weggehaald zou worden. Dat is natuurlijk prima: nutteloze paaltjes mogen uiteraard weg, daar heeft niemand bezwaar tegen.
Wat er nu echter gebeurt is dat de gemeente zonder overleg met omwonenden ALLE paaltjes in de buurt laat weghalen. Dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Foutparkeerders kunnen hun auto's nu op straathoeken neerzetten zodat veilig oversteken onmogelijk wordt. De vrije doorgang van voetgangers wordt zo ernstig gehinderd. Het fout-parkeren in bochten bemoeilijkt bovendien de doorgang van bijvoorbeeld brandweerauto's.
Gaat de gemeente nu vaker Parkeerhandhavers door de wijk sturen? Nee, de gemeente doet uiteraard geen enkele toezegging over de frequentie van handhaving in het Rozenprieel.
Wat is de reden van het nieuwe beleid? Wil de gemeente de 'rommeligheid' van het straatbeeld tegengaan? Zijn de paaltjes echt nutteloos? Welnee, een echte inventarisatie welke palen nutteloos zijn is niet gemaakt. De aannemer heeft simpelweg de opdracht om alle palen weg te halen.
De echte reden werd ons gestuurd door het geautomatiseerde systeem van de gemeente dat Meldingen Openbare Ruimte registreert:
Ik citeer:
"Er wordt geen nieuwe antiparkeerpaal terug geplaatst, het nieuwe beleid van de gemeente is om alle antiparkeerpalen te verwijderen in verband met de hoge kosten."
Het nieuwe straatbeeld van het paaltjesloze Rozenprieel ziet u hieronder op de foto's.
NB: Uw woede kenbaar maken aan de mannen die de paaltjes komen weghalen is zinloos: zij zijn niet degenen die dit beleid bedacht hebben, zij doen gewoon hun werk en kunnen er ook niets aan doen dat ambtenaren onzinnige plannen bedenken. Als u klachten heeft over de gemeente:
Stuur uw mail aan de gemeente Haarlem.
Het College van Burgemeester en Wethouders heeft besloten een vergunning te verlenen aan de Dreefschool voor de bouw van noodlokalen in het Frederikspark.
Veel omwonenden en organisaties dienden hiertegen bezwaren in; het Frederikspark -dat een rijksmonumentenstatus geniet- zou onbebouwd en ongeschonden moeten blijven. Ook zijn de bezwaarmakers bezorgd dat de gemeente de noodlokalen langer zal laten staan dan de nu genoemde periode van maximaal drie jaar.
Alle ingediende bezwaren zijn door B&W ongegrond verklaard. Eerder verleende de bestuursrechter al ontheffing zodat het traject van vergunningverlening door kon gaan.
Vermoedelijk wordt in de kerstvakantie met de bouw van de noodlokalen aan de noordwestzijde van het Frederikspark begonnen.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Veel omwonenden en organisaties dienden hiertegen bezwaren in; het Frederikspark -dat een rijksmonumentenstatus geniet- zou onbebouwd en ongeschonden moeten blijven. Ook zijn de bezwaarmakers bezorgd dat de gemeente de noodlokalen langer zal laten staan dan de nu genoemde periode van maximaal drie jaar.
Alle ingediende bezwaren zijn door B&W ongegrond verklaard. Eerder verleende de bestuursrechter al ontheffing zodat het traject van vergunningverlening door kon gaan.
Vermoedelijk wordt in de kerstvakantie met de bouw van de noodlokalen aan de noordwestzijde van het Frederikspark begonnen.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...